Er I ude på vejene for at løse opgaver for folk, eller lever I af at levere ting eller serviceydelser på andres adresser? Og har I brug for en hurtig løsning, der kan skabe overblik?
Mange virksomheder oplever en stadigt stigende efterspørgsel på varer og serviceydelser leveret til hjemmet eller arbejdsadressen. Eksempelvis har mange butikker, restauranter og andre små til mellemstore virksomheder været tvunget til at skifte gear hurtigt for at holde sig flydende under COVID-19-krisen. Når kunderne ikke kan komme til dig, må du komme til dem, og så har du brug for en løsning, der kan hjælpe dig med at holde styr på logistikken.
For hvordan holder man styr på et stigende antal leveringer og opgaver med kun en håndfuld chauffører? Hvordan ved du, hvor dine chauffører er, og hvem der er tilgængelige? Og hvordan fordeler du opgaverne i mellem dem uden at bruge oceaner af tid på kommunikation?
En GPS-baseret løsning kan være en stor hjælp! Fleet Completes flådestyringsplatform kan tilpasses de fleste små og virksomheders behov, så du får præcis det værktøj, som du har brug for for at kunne drive din forretning.
Her er nogle af de muligheder, som vi ser størst anvendelse for i denne tid:
1. Tildel let opgaver til ledige chauffører med opgavestyring
Opgavestyring sikrer en ubesværet kommunikation mellem kontor og mobile medarbejdere, og gør det let at oprette og tildele nye opgaver efterhånden, som de kommer ind.
På et online kort har du overblik over, hvor alle medarbejderne er, og hvem der er klar til en ny ordre. Man kan også ved hjælp af systemet automatisk tildele en opgave til den nærmeste eller bedst udstyrede til jobbet.
Medarbejderne i felten behøver ikke vende tilbage til kontoret eller checke ind for at finde ud af, hvor de skal hen næste gang. De modtager blot en meddelelse på deres telefon eller tablet, når de får en opgave tildelt. De vil alle have et overblik over samtlige opgaver og kan nemt tildele flere opgaver til sig selv, såfremt de har tid tilover.
Via telefonen kan de også udfylde online formularer, som kontoret har oprettet, og vedhæfte billeder og underskrifter til opgaven, før den markeres som afsluttet.
På kontoret har man hele tiden et klart overblik og en opdateret status på alle opgaver.
2. Automatisér så meget du kan med flådestyring
Ønsker man at gå skridtet videre end opgavestyring, indeholder flådestyringsplatformen et væld af andre muligheder for at effektivisere jeres processer og nedbringe de flåderelaterede omkostninger.
Udover alt det der vedrører lokationen af dine chauffører, kan automatiserede rapporter give dig indsigt i kørselsadfærd, CO2-udledning, udnyttelsesgraden af de enkelte biler m.m. Det er selvfølgelig relevant i forhold til effektivitiet, men det tæller også på plussiden i miljøregnskabet OG på bundlinjen. Vi ser ofte, at vores kunder sparer op til 12% alene på brændstofforbruget, når de implementerer flådestyring.
Forskellige moduler kan også hjælpe dig med at holde styr på bilernes vedligeholdelse, omkostninger relateret til flåden og overblik over eksisterende kunders lokation.
Ved at ”tegne” områder på kortet, kan du desuden opsætte interessepunkter (POI) og få en automatisk notifikation når dine chauffører ankommer eller forlader et bestemt sted. Det kan bruges til at fortælle en kunde, at noget er blevet afleveret, eller at en af dine medarbejdere er ankommet og befinder sig på adressen. Det kan anvendes som beskyttelse mod tyveri af biler eller andet materiel, der befinder sig på en bestemt adresse.
3. Undgå at bruge tid på kørselsregnskabet
For at holde gang i deres forretning, tilbyder mange restauranter og butikker i øjeblikket at levere mad og varer ud til deres kunder. I disse tilfælde, er det ofte medarbejdere, der står for leveringen i deres egne biler, og som derfor har krav på kørepenge.
En GPS-baseret elektronisk kørebog holder automatisk styr på, hvor mange kilometer hver enkelt medarbejder har kørt, og hvor mange kørepenge han har krav på.
Fleet Completes kørebogsløsning er baseret på danske skatteregler og satser, og sikrer derfor, at alle får præcis den kørselsgodtgørelse, de har krav på. Vi tilbyder to forskellige gør-det-selv-løsninger, som man selv kan installere, og derfor komme i gang med det samme.
4. Få hjælp til at tilpasse og udnytte eksisterende IT-systemer
Hvis din virksomhed allerede har systemerne på plads, men har brug for en ændring, der hjælper med at løse en bestemt udfordring, kan du få hjælp af vores ProServices team, som kan hjælpe dig med tilpasse din løsning til dine behov. De er specialister i skræddersyede løsninger og integrationer, der vedrører mobile arbejdsstyrker og opgavestyring.
Uanset om I har brug for jeres egen unikke app, at behandle ordrer inden for få sekunder med minimal dataindtastning eller at analysere jeres data og få tilpasset jeres dashboards, så de giver mening, så kan de gøre det for dig.
Vil du vide mere om løsninger, der kan hjælpe virksomheder med at tilpasse sig i denne særlige tid?
Læs mere om vores løsninger til mobile medarbejdere her eller udfyld kontakformularen på denne side..
{{cta(‘892cac42-ab91-497c-8d26-f1863ba176b7’)}}